keskiviikko 2. syyskuuta 2020

Tosi tarina tuurista, joka voi olla vain kerran

Mielipide-logo

Kuten Simo Salmisen laulussa "alle lujaa" ja tarina alkaa…

Pitkäjänteisen säästämisen ja kurjuuden jälkeen sain vihdoin hankittua uuden pienen auton.
Pieni, punainen piirrosauto.

Auto pelasi hyvin ja palveli minua muutaman vuoden, kunnes tuli kesäkuu 2020.

Kävin kesämökillämme saunomassa ja pesemässä itseni, taisin syödäkin hieman. Takaisin tullessa autoni suistui oikealle puolelle tietä, sillankaiteeseen ja siitä päin betonipylvästä, joka on yksi sillan kantava osa. Auto pyörähti pari kertaa tiellä, päätyen vastaantulijoiden kaistalle.

Onneksi ei ollut liikennettä, muuten olisin "vihannes", enkä kirjoittaisi tätä.

Apu tuli melko pian pelastuslaitoksen muodossa.

Minut puhallutettiin ja tehtiin huumepikatesti - nollaa näyttivät kumpikin. Minä olin lievässä shokissa, vaikka tajusin kaiken ja vastailin kysymyksiin.

Ambulanssilla minut vietiin Turkuun TYKSiin, jossa kuvattiin päätä sekä muuta kehoa. Pää ”oli tyhjä”, mutta oikean käden luita oli murtunut.

Käden kipsausta odotellessani ajattelin käydä vessassa ja nousinkin seisomaan, jolloin heti tuli sairaanhoitaja ja käski minut takaisin petiin, "koska" nilkka ei kestä kävelyä. Ihmeteltyäni asiaa, ettei minulla nilkassa mitään vaivaa ole vaan kädessä. Hoitaja tarkisti asian ja kertoi minun olevan oikeassa, jonka jälkeen sain käydä vessassa. Huono puoli vain oli, etten saanut apua sinne.

Käsi kipsattiin ja tulin kotiin. Taksikuski sanoi, ettei vielä ollut minun aikani, mitäpä sitä kieltämään.

Muutaman päivän jälkeen kävin katsomassa auton romua ja tyhjentämässä sen tavaroistani. Autoni oli lunastuskunnossa. Arvaa harmittiko?

TARINA ON TOSI ja kertoja elää!
                                 JUPE Saarimaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti