lauantai 29. marraskuuta 2014

Maailmanmatkalla Aasiassa - osa 2

MALESIA

Miksi valitsin lennon Amsterdamin kautta? Lento ”Veli-Venäläisen” koneilla olisi ollut halvempi, mutta myös pidempi, en oikein ymmärrä heidän logiikkaansa. Finnair olisi myös lentänyt suoraan Malesiaan, kuitenkin lento ensin Amsterdamiin oli paras vaihtoehto, vaikka lento kestikin 17 tuntia.

Myös Kuala Lumpurin kentällä oltiin vastassa, musta mies pyörätuolin kanssa etsiskeli minua, olin lähtenyt heti koneen ovien auettua wc-reissulle, ainakin lentokentällä wc-tilat olivat siistit, ja länsimaiset.

 Siellä on kaksi kenttää melko lähekkäin, vanha ja uusi, me laskeuduimme vanhalle kentälle, josta piti mennä linja-autolla uudelle kentälle.

Tuo musta mies kuvitteli saavansa minulta tippiä, tiedusteltuani, eikö hän saa tästä palkan, myönsi saavansa ja sai lähteä koska bussikin lähti, bussikuski kyllä otti kaksinkertaisen hinnan matkalipusta.

Minulla oli etukäteistieto mitä kuljetus Melakaan maksaa, joten siitä en maksanut liikaa. Bussi jatkoi matkaa, ja minä jäin pois Melakan linja-autoasemalla. Taksikuski joka minua kuljetti kohti majapaikkaa, TIME hotel Melakaa, ei osannut kuin muutaman sanan Englantia, joten matka oli melko hiljainen.
                                         
                                         
Minulta meni kolme päivää totutella aikaeroon, sitten aloin tutustumaan ympäristöön, olin kuin kissanpoika, joka laajentaa reviiriään.

Matkamme linja-auto ja kuski olivat jo Melakassa, autokin korjaamolla viimeisteltävänä sekä kuski vartioimassa, ettei siitä häviä mitään.


Melaka on muslimienemmistöinen kaupunki, joten niillä ehdoilla mennään. Monena päivänä tutustuin Melakan vanhaan kaupunkiin, sielläkin olisi ollut paljon tutustumisen arvoista nähtävää, mutta koska olin niin lähellä Singaporea, päätin tutustua myös sinne.

Matkustin paikallisella linja-autolla ja uskoin pärjääväni siellä parilla vaihtopaidalla, kävikin niin ettei VisaElectron kelvannutkaan ja matkani meinasi päättyä tähän ja minä jäädä Singaporeen. Minulla oli kuitenkin sen verran euroja, joita sain vaihdettua, että pärjäsin, vaihtokurssi oli kohtuullinen, eikä minua huijattu. Asuin aasialaisten alueella, kuitenkin huomattavasti vaatimattomammin kuin myyntimies Jetro.

Sain kuitenkin yhteyden matkan kippariin, ja hän sai järjestettyä pari matkalaista pelastamaan minut pinteestä. Nöyränä palasin lähtöpisteeseen, jossa jouduin vartioinnin kohteeksi etten häviä enää.

Ennen varsinaista matkan alkua matkustimme kipparin kanssa Thaimaan Pattayalle, automme kuski (jota kutsun tästä lähtien kippariksi) tarvitsi rentoutusta, sielläkin meni jokunen päivä.


Se ei kuitenkaan ollut minun paikkani, seksiturismin pesäpaikkana se ei kiinnostanut minua, likainen ja kova meteli yötä päivää.  Siellä myös tapasin aitoja ladyboyta, jotka tarjosivat henkivartijapalveluita, ja myös palveluita, mutta vain jos suostuu maksamaan. Minun perästäni ne hävisivät, kun kysyin eikö ensimmäinen kerta ole ilmainen…

Palattuamme alkoikin matka kohden varsinaista lähtöpistettä Bangkokia.

Kuten laulussakin sanotaan JA TARINA ALKAA – ja jatkuu täällä noin parin-kolmen viikon välein, kertoen mitä omakohtaisesti pääsin näkemään ja kokemaan.

JUPE


PS. Mikäli haluat seurata matkan virallisempaa kulkemista, löytyy siitä nettisivusto http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/ jonka oikean reunan Arkistosta, vuoden 2012 kohdalta, näet Rantapallon oman bloggauksen tästä samaisesta osasta bussin matkasta maapallon ympäri. Sieltä ovat myös peräisin kuvat, joita ’lainaan’ luvalla tätä omakohtaistani keventämään, kun olin kameratta reissussa.
Nähdään siis!

1 kommentti:

  1. J-P, tosi kivaa kun vihdoin kerrot matkastasi näin kirjallisessa muodossa. On mukava, että ihmisellä on haaveita. Vielä mukavampaa on kun pystyy haaveensa toteuttamaan.
    Itse en varmaankaan yksin olisi tähän pystynyt. Asia tulee helpommaksi kun on seurue johonka voi tukeutua. Mielessäni nostin hattua Sinulle, kun kuulin suunitelmastasi. Yhä korkeammalle hattuni nousi kun sain tietää, että haaveesi tulee toteutumaan.
    Minun haaveeni toteutuu, kun kirjoitat oman matkakertomuksesi.
    Kiitos siitä!

    VastaaPoista